Noua funcție de la Clubhouse prin care se transformă într-un fel de WhatsApp: ce e Backchannel

de: Ciprian Ioana
15 07. 2021

Clubhouse s-a prezentat de la început drept o aplicație în format exclusiv audio și a avut un succes enorm cu asta. Acum, schimbă un pic strategia.

Clubhouse s-a bucurat de un real succes încă de la lansare. Puteai să ai un cont acolo doar pe bază de invitație, iar formatul era unul exclusiv audio. Acum, lucrurile se mai schimbă și compania vine cu alte strategii, mai ales că funcțiile sale au început să fie copiate de mai toți giganții tech.

A venit acum cu funcția Backchannel, care permite trimiterea de mesaje între utilizatori sau chiar crearea unui grup de chat.

Clubhouse aduce Backchannel

Clubhouse, care recent a fost lansată și pe Android, a fost una dintre singurele aplicații care nu ofereau ceea ce toate celelalte oferă: adică opțiunea de a trimite mesaje.

Backchannel va funcționa, potrivit companiei, atât pentru mesaje directe între doi utilizatori, cât și pentru grupuri.

Unul dintre motivele pentru care aplicația a apelat la noi funcții e, poate, scăderea în popularitate, după ce funcțiile au fost copiate de alți giganți ca Twitter sau Facebook. A trecut recent și pe Android, iar procesul de extindere a mers și spre Brazilia, Japonia și Rusia și chiar India și Nigeria.

Pentru Clubhouse e un context dificil și aplicația se vede nevoită să renunțe treptat la funcțiile care i-au adus succesul și au făcut-o să pară un serviciu exclusivist.  E evaluată acum la aproximativ patru miliarde de dolari, iar vârful de performanță de până acum a venit în luna februarie.

Atunci, după ce la discuțiile din cadrul platformei au participat personalități precum Elon Musk și Mark Zuckerberg, serviciul a atras 9,6 milioane de descărcări.

Analiștii susțin că rata de retenție a utilizatorilor este totuși mare: adică cine-și descarcă aplicația, rămâne acolo. Chiar și așa, însă, scăderea abruptă a numărului de descărcări de la lună la lună arată că nu prea mai există potențial mare de creștere în condițiile actuale.

Pe piață au apărut funcții similare lansate de competitori cunoscuți ca Facebook, dar și Twitter, care a lansat recent Spaces (funcție disponibilă doar pentru utilizatorii cu peste 600 de urmăritori). Clubhouse anunța recent că le va permite creatorilor de conținut de pe platformă să-și monetizeze munca de acolo și că nu va percepe niciun comision, niciun procent din sumele primite de la comunitățile de fani.

Dar se pare că nu e suficient, pentru că piața a devenit aglomerată și lupta e una strânsă.